All Categories
Featured
Table of Contents
ja dat weet ik niet. Daar moet een Prius nog maar eens om komen, aan het eind van zijn leven - speelgoed vrachtwagen. Nu wilt u ook weten wat die C Max m�t caravan doet. Nu, onlang met harde wind op kop teruggekomen van de Veluwe en n�g is boordcomputer van slag. Ik wil het ook niet meer weten, het is allemaal lood om oud ijzer
En wist u dat Toyota, de grote elektrische voorvechter hard bezig is met een waterstofauto? Ik weet niet wat de toekomst brengt, maar elektrisch rijden is het zeker niet (Tweedehands vrachtwagens (alle Europse merken)). En zeker niet voor caravanners. hoe lang is een vrachtwagen. Andreas-NL antwoordt op 25 april 2014:Een mooi verhaal met een realistische blik op de toekomst, volgens mij
De waterstof auto van Toyota wordt aangedreven door .... elektromotoren en loopt dus op .... elektriciteit. Alleen komt de elektriciteit niet uit een accu, maar uit een waterstof tank met daaraan gekoppeld een brandstof cel. Dus hoezo, elektrisch rijden heeft niet de toekomst? Een discussie over de geschiktheid van hybriden als caravantrekker is juist heel erg relevant voor dit forum.
caravantrekker.nl en niet caravan.nl. maximum gewicht vrachtwagen belgie. Dus waar zit je probleem? Het gezeur over hard rijdende Priussen Is daarentegen weer helemaal niet interessant, want dat zegt helemaal niets over de geschiktheid van de Outlander PHEV als caravantrekker. En ook niets over caravans, by the way. Benno antwoordt op 25 april 2014:Ton, wat een goed verhaal
of dachten jullie werkelijk dat een auto ter grootte van een Range Rover met een aanhanger van anderhalve ton een feitelijke bijdrage levert aan het milieu door het installeren van een accupakket(je). Daar moeten we gewoon re�el in zijn en naast onze hobby gewoon maar proberen een beetje zuinig rond te rijden.
En dan.de vraag van Ben ging over verbruikscijfers, (helemaal in het begin) met caravan naar bv Frankrijk. Die vraag is natuurlijk snel te beantwoorden: het verbruik is HOOG. Dat is door diverse reageerders wel duidelijk gemaakt (vrachtwagen garage). koppeling luchtslang vrachtwagen. De PHEV is een ecologisch onding, speciaal in de markt gezet vanwege het belastingvoordeel
Nog ��n ding: mijn wantrouwen bestaat niet tegen elektrisch rijden, maar het gebruik van accupakketten, die op de lange termijn m.i. een even groot gevaar voor het milieu betekenen dan de her en der verstopte bandenkerkhoven. Daarom zou waterstof, al dan niet via elektromotoren, een redelijk alternatief zijn. En dan zijn we weer terug bij het begin van mijn betoog: nl.
Of willen we straks allemaal naar geprefabriceerde pretparken vol stacaravans? Want reizen met de caravan wordt met die fossiele brandstoffen een dure zaak, crisis of niet. Elders in dit topic wordt op cijfers achter de komma bepaald wat zo'n combinatie verbruikt. Richting oosten, dus vermoedelijk de prevalerende westenwind in de rug.
Benno antwoordt op 26 april 2014:Beste Anko, Waarschijnlijk is elektrische aandrijving van een auto kwalitatief niet te overtreffen. stuurknop vrachtwagen. Stil, uitermate betrouwbaar, onderhoudsvriendelijk en volop kracht vanaf de start. Maar stop je de brandstof in een accu om een 4-wheel drive ramkraker 30 � 40 kilometer op gang te helpen sla je de plank gruwelijk mis
Ook een waterstofauto loopt op elektriciteit, echter in de gastank zit genoeg brandstof voor honderden kilometers en van een oude gastank maak je weer een nieuwe. Waterstof maak je door een plaat platina in H2O te hangen en er stroom op te zetten leerde ik 50 geleden op school. Je krijgt dan zuurstof en waterstof.
's Nachts draaien de windmolens rustig door en maken waterstof. In de auto laat je het omgekeerde gebeuren. koelbox 24 volt vrachtwagen. Door de waterstof te laten reageren met zuurstof krijg je elektriciteit en water. Het water verdwijnt door de uitlaat (afvoerpijpje) en de amp�res gebruik je voor een geweldige aandrijving van de toekomstige caravantrekker van het jaar
Caravantrekker (Menno) antwoordt op 26 april 2014:Blik verruimen - lego vrachtwagen technic. Geloof jij dat die Japanners gedacht hebben kom laten we eens een model op de markt brengen dat in Nederland goed verkocht kan worden aan zuinige Nederlandse caravanners? En geloof jij dat de staat subsidie weggeeft aan auto's? Elke autofabrikant denkt en handelt global
En ook in Azië (China) rijdt men graag met grote benzine auto's. En laten we eerlijk zijn, hoe je het ook meet de PHEV is een zuinige benzine SUV. Een Amerikaan of een Chinees krijg je echt niet in een in onze ogen zuinig dieselend Golfje TDI. Door fiscale maatregelen heeft de overheid er voor gezorgd dat de CO2 uitstoot van het Nederlandse wagenpark tot de lagere in Europa behoord.
Maar de doelstellingen van beleid worden eindelijk eens gehaald - Tweedehands vrachtwagens (alle Europse merken). Ook deze feiten horen bij blik verruimen - gereedschapskoffer vrachtwagen. Anko antwoordt op 27 april 2014:Benno, Je wil toch niet suggereren dat caravannen in wat voor vorm dat ook goed voor het milieu kan zijn? Dus we zijn allemaal verkeerd bezig. Maar ik heb mijn oude 4WD ramkraker op diesel, die 1 op 11 reed, ingeruild voor een nieuwe 4WD ramkraker (ik rijd nu eenmaal graag in ramkrakers, my bad) waarmee ik op de lage afstanden 1 op 12 � 1 op 13 rijdt en op de korte afstanden (wat bij mij ongeveer 80 � 90% van de afgelegde afstand is) gebruik maakt van dezelfde stroom waar jij waterstof mee op wil wekken
Ik zou zeggen dat de PHEV hier wel degelijk voor een stukje verbetering heeft gezorgd. Het feit dat ik graag in een wat grotere auto rijd is niet de schuld van de PHEV, maar van mij. En van heel velen met mij, want ik ben echt niet de enige. Maar ik sta hier niet ter discussie.
En ja, als er een geschikte waterstof auto was met bijbehorende dekkende infrastructuur voor het vullen van de tank, dan had ik daar graag voor gekozen. Maar volgens mij is die er helaas nog niet. Dus we vergelijken "wat er zou kunnen zijn" met "wat er is".dat is niet helemaal eerlijk.
RobD antwoordt op 27 april 2014:De hele topic is: "wat als" en "wat zou kunnen", hypotheses te over. Milieu, subsidies en al wat niet meer. Pro en contra zoals bij iedere goede discussie (decoratie verlichting vrachtwagen). Maar.de feitelijke vraag is nog steeds niet beantwoord. Quirien Sengers antwoordt op 28 april 2014:Inderdaad RobD, je haalt de woorden uit mijn mond
We kunnen maar beter even afwachten tott dat er een reageerd met de echte verbruikcijfers na een vakantie, misschien de mei vakantie afwachten? Een ding is zeker over een auto is haast nog nooit zoveel gesproken dus reclame genoeg al dan niet in positieve of negatieve zin. Zapp antwoordt op 29 april 2014:Een kennis van mij heeft met de Pasen zijn PHEF alvast uitgeprobeerd alvorens de echte grote reis gaat beginnen straks in de zomer.
Dealer heeft nog geen uitsluitsel of het pech hebben is met deze auto of iets structureels kan zijn. claxon vrachtwagen. Wordt vervolgt. Joep antwoordt op 3 mei 2014:Gisteren met Hobby 495 (1500 kg) en twee volwassenen en twee kinderen aan boord van Utrecht naar Belgische kust gereden. Lichte wind van opzij / schuin achter (zeg tussen 3 uur en half 5)
Vertrokken met volle tank en volle batterij. Bij aankomst kwart batterij over. vrachtwagen draaicirkel. Brandstof verbruik gemeten vanaf het moment dat ik van batterij op motor ben overgeschakeld kwam op 12,8 liter op 100 (1 op 7.8). Ongetwijfeld zou het verbruik hoger zijn geweest als ik de andere kant op was gereden, vanwege de windrichting
Vooral omdat ik er vooraf rekening mee gehouden had dat ik het in het slechtste geval niet zou halen op 1 tank benzine - vrachtwagen accessoires winkel. Maar ik had nog zo'n 25 � 30% van mijn tankinhoud over over. Had dus tussen de 300 en 350 km kunnen rijden, onder die condities. Caravantrekker (Menno) antwoordt op 3 mei 2014:Dank je Joep
Zelfs niet toen ik versnellend een bovengemiddeld steil viaduct op reed. Uiteraard moet je dan een beetje terughoudend "gas geven", anders springt de motor wel bij. Als de accu leeg is (of als je er voor kiest de accu te sparen) zal de motor als generator werken, tot plm. 65 km/h.
Beetje CVT effect. Maar je ziet dat de accu lading dan zelfs toeneemt - container transport vrachtwagen. Vanaf 65 km/h vallen de toeren terug en worden de wielen rechtstreeks aangedreven. Net alsof er terug geschakeld wordt. Onder de condities waar ik mee te maken had, zag je dat bij 90 en een beetje km/h soms even bijgeladen werd, maar vaak ook niet
Dus er zit wel meer in (maximale koppel werd lang niet bereikt), maar om de een of andere reden werden de reserves niet altijd ingezet om de accu bij te laden, ook niet in Charge stand. Ik vermoed dat er pas bijgeladen wordt als er meer dan X kW aan reserve beschikbaar is.
Maar dat betekent dat je evengoed tot een aardige snelheid het maximale koppel van (uit mijn hoofd) 320 Nm beschikbaar hebt. Boven een bepaalde snelheid zakt de trekkracht dan in, natuurlijk. Tenzij je meer gas geeft en de motor bij laat springen. Dan heb je nl - interieur verlichting vrachtwagen. 120 kW beschikbaar en kun je het maximale koppel tot de dubbele snelheid vast houden
Overigens, de batterijlading gaat natuurlijk niet heel lang mee met de caravan er achter. Daarom heb ik overwegend in Charge mode gereden. Zoveel mogelijk direct aangedreven, waar nodig met E ondersteuning (bijvoorbeeld tijdens inhalen of beklimmen van een viaduct) en waar mogelijk de accu een beetje bij ladend - vrachtwagen combinatie te koop. Quirien Sengers antwoordt op 5 mei 2014:Joep, meer uit nieuwsgierigheid heb ik een vraag, toen je puur op de accu's reed dus op de elektromotor werkt dan het remmend vermogen ook op de eletromoter en geneert het remend vermogen dan elektriciteit? Waarom vraag ik dat; mijn scootmobiel die ik tot eind mei( hoop dan wel weer 4 tot 5 km te kunnen lopen)van de zorgverlener gehuurd heb heeft bij gasloslaten een enorm remend vermogen
Latest Posts
Vrachtwagen In Leie
Huur Vrachtwagen
Riooldeksel Vrachtwagen